2010

• Zem, voda, vzduch

Festival amatérskych športových filmov a prezentácií.

4. decembra 2010 na FHV UMB v miestnosti F 313 o 15.00-20.00 hod.

Cieľom akcie je propagácia športovcov v regióne a športovania ako takého. Akcia bude pod gesciou Horoklubu ŠK UMB Banská Bystrica a KTVŠ FHV UMB Banská Bystrica. Festival je určený pre širokú divácku verejnosť a má prezentovať športové dianie v našom regióne. Filmy budú premietané v 4 sekciách.

Budú aj ceny pre divákov za zlosovanie, a cena poroty. Vďaka sponzorom sa máte na čo tešiť. Podrobnostio akcii, programe a cenách nájdete na www.fest.horoklub.sk.

• Prednáška o lavínach

Prednáška o lavínach s Jarekom Bednaříkom

2. decembra 2010, o 18.00 hod.
    Na FHV UMB BB Tajovského 40, Miestonsť 313 na 3. poschodí.

- prednášať bude horský vodca, ktorý pracuje pre firmu Pieps a je odborníkom vrámci lavínovej prevencie.
    - rozoberú sa niektoré lavínové nehody
    - informuje Vás o možnostiach prežitia lavínovej nehody
    - ako zistiš lavínovú situáciu, predpoveď počasia
    - organizácia a záchrana pri lavínovej nehode
    - možnosť ohmatať a vyskúšať si najnovšie lavínové vybavenie
    - na záver si odstrelíme ABS batoh.
  • Skialpinizmus v Ortlerských Alpách

Slovenská geografická spoločnosť, Katedra geografie, geológie a krajinnej ekológie a
    Vetroplachmagazín vás pozývajú na premietanie prezentacie.

Streda 24.11.2010 o 19:00

s malým preddavkom o jednej skialpovej túre v Tatrách

V budove FPV UMB na Tajovského 40
    v Banskej Bystrici, miestnosť č.357

kontakty a otázky:
    vetroplach@vetroplachmagazin.sk
    pous@fpv.umb.sk
  • Tajovský beh 2010

Sobotu 4.9.2010 si Vás dovoľujeme pozvať na 1. ročník Tajovského behu . Pozvaní ste všetci priatelia hôr, členovia, sympatizanti, ako aj rodičia s deťmi.

Štart o 10.00 pred Penziónom Holub v Tajove. Každý prihlásený záujemca cez e-mail do 22.8.2010 dostane 3čko.

Pretek je rozdelený do kategórií : Profi, Klasik, Hoby (pre rodičov s deťmi). Štartovné je jednotné 5.00 Eur, platia všetci starší ako 15 rokov.

Kategória Profi beží dva okruhy t.j. 10km. Kategória Hoby má asi 1,4km, deti musia splniť rôzne úlohy, ktoré podporujú rozvoj motoriky.

(viac v celom článku)

• 2 voľné miesta v aute do Talianska

Jedná sa o preteky Sky Race Internatiaonal Valmalenco- Valposchiavo, ktoré sa konajú 13.6.2010, beh na 31 km, s prevýšením 1800m.
    Odchod bude 11.6. v piatok ráno, nocľah 2x v Sondriu s raňajkami, asi 10 km od štartu. Po preteku v nedeľu podvečer návrat na Slovensko, doma ráno alebo doobeda v pondelok 14.6. Sú 2 voľné miesta v aute a cena cca. 100,00 Eur na osobu, 2x nocľah a doprava.

Bližšie informácie: Igor Buček 0905680739
  • Tak toto ma serie

Šachtičky, 28.apríl 13.30 - vybral som sa na Panský diel a v priebehu pol hodiny sa tam vystriedala jedna pani dôchodkyňa s jazvečíkom, dvaja turisti, jeden zbohatlík s blondýnou na Suzuki4X4 a štyria ďalší milovníci prírody na štvorkolkách. Pomaly bude načim závidieť zvieratkám v safari a oborách, lebo tam motoroví k...ti nechodia, lebo sú ohradené. Príma obdobie, po národných parkoch sa preháňajú nesmrteľní boháči na motorkách, posledné kúsky doteraz chránenej divočiny si rozpredávajú papaláši na euroryžovisko a podpaľujú obydlia tým, ktorí sa rozhodli žiť nenásilne v súlade s prírodou a bojovať sa bezbranné zvieratá a prírodu, ktorú už ani nemožno nazvať nedotknutou.. Stredovek neskončil...
  • Kurz: Činnosť družstva po páde, prvá pomoc

Ahojte, organizujem kurz pre lezcov a horolezcov: Činnosť družstva po páde, prvá pomoc. Bude to v Manínskej horolezckej škole Rockstar. Maximálny počet osôb 12. Kto máte záujem, môžete sa hlásiť mne: 0903 520 792. Bližšie info:

www.horoklub.sk

www.rockstar.sk

Oznam preposlite aj dalsim kamaratom. Tesim sa na stretnutie
    Miro Cerno

• Poznáte niekoho z nich? - VYBAVENÉ

Vďaka hromadnej svetovej kampani za nájdenie majiteľa karty do foťáka, sa už majiteľ vraj našiel a vec je vyriešená.

• Fotoaléria WR 2010

Zatial sa k nám dostali fotografie od Maťa Babiara, ktorému týmto ďakujeme. Radi by sme zverejnili fotografie aj ostatných ak by ste nám poslali. Pošlite kontakt na vás na klubovú adresu, dajako sa spojíme a fotky vymeníme.
  • Čerstvé výsledky pretekov Skialpkrížna Race 2010
    (Fresh Results)

Tak sme už popretekali a poniektorí aj vyhrali, výsledky pretekov sme spracovali. Všetkým účastníkom, organizátorom a hlavne pretekárom ďakujeme za účasť, dokonca aj medzinárodnú.
  • Preteky Skialpkrížna Race 2010

Tohtoročné preteky pod Krížnou sme chceli premenovat na Skialpkríz(n)a Race, všade cítiť priškrtenie prostriedkov. No skialpinizmus je šport pre vytrvalostných, húževnatých športovcov s výdržou, schopných podávať výkony aj za veľmi nepriaznivých podmienok a okolností. Bolo by jednoduché poplakať si: nieto peňazí, nieto snehu,...  ale my bojovať chceme, príďte si k nám zabojovať tiež. (viac už v celom článku)
  • Video z lavíny

Takýchto záberov nie je veľa, poslal nám ho Roman z Martina aj s pokecom:

totoka sa mi dnes nahodou dostalo pod oci, lavina natocena kamerkou na helme. 4 a pol min pod snehom. pozrite si cele, cloveku idu zimomriavky z toho. dychanie, prehltanie.... 4 apol min je popici rychlo, stigro jak svina, ale aj tak nenormalne dlho, ked si dole.

zoberte si z toho, co xcete, prajem vam a samo aj sebe :o) nex taketo veci vidime len na nete.
    ak ste to uz sicke videli a ja som opat 2 roky pozadu, tak sorac a sup so mnou do trashu.